onsdag, januari 17, 2018

NY SOFFA ÖNSKAS

Här hemma har vi en gammal Ektorp hörnsoffa från Ikea. Den har haft tre olika klädslar under åren, just nu är den grå. Ektorpsoffan är en riktig klassiker som med säkerhet finns i många människors hem. Den är skön och förr tyckte jag den var superfin, det tycker jag dock inte längre. Jag köpte den för snart 9 år sedan på Blocket så jag kan tänka mig att den är ca 12 år gammal och det börjar bli dags att byta ut den. Jag är ganska säker på att jag vet vilken soffa som då kommer få flytta in, nämligen en Petito från Furninova i färgen "Tristan Grey". Det blir antagligen två 3-sitssoffor eller möjligtvis en 4-sits och en 1,5-sits. Du hittar soffan här


Här är en Petito 4-sits med klädseln Tristan Grey


Här är en Petito 3-sits med samma klädsel som ovan


Här ser ni en Petito 1,5-sits också den med klädseln Tristan Grey

(Samtliga bilder är lånade från poshliving.se)


Bilderna på soffan gör den inte rättvisa tycker jag, den är MYCKET snyggare i verkligheten och väldigt skön. Ett stort PLUS och ett MÅSTE i ett hem med tre kids och en pedantisk mamma är att klädseln är avtagbar och går att tvätta i tvättmaskinen och det gör det på denna soffa. Drömmen hade ju varit att kunna köpa soffan nu till våren men vi får se.


Hej på er!

Nu har tiden sprungit iväg igen och bloggandet som jag ville ta upp igen blev det sisådär med. En anledning är för att jag inte riktigt kan bestämma mig för hur jag vill ha det här på bloggen. Om jag vill bli mer personlig och skriva mer om mitt liv i allmänhet eller om jag till största delen vill fortsätta hålla mig till inredning som jag alltid har gjort. Kanske lutar det ändå mot att jag kommer skriva mer om allt möjligt som jag funderar över och som händer i min vardag. Kanske lite mer känslor? Dock kommer mitt stora intresse för inredning fortsätta vara i centrum. 

Just här och nu, i mitten på januari så är jag en väldigt trött mamma som har fått väldigt lite sömn under för lång tid. Min bebis, Vida, är förkyld och småhostig och det blir alltid värre framåt kvällen. Nätterna är till och från väldigt jobbiga. Sedan att vädret är som det är här på Västkusten, grått, grått och åter grått ja det hjälper inte energin direkt! Men, det går mot ljusare tider och idag skiner till och med solen igenom lite svagt bakom tjocka moln. Det gäller att glädjas åt det lilla.

Kram Johanna

Inga kommentarer: