lördag, maj 24, 2014

Redo för soliga dagar

Min underbara Sol! Redo för sommaren i ny stråhatt.
 
 


 
Hej lördag! Kikar in med hälsningar från sjukstugan. Sol fick magsjuka natten till fredag och hon är ännu inte helt ok, fast bättre. Magsjuka måste vara djävulens påfund! Dock klarar barn de flesta sjukdomar bättre än vuxna, enligt min mening. I stunder som dessa är jag oerhört tacksam för att man bor i radhus och har en mysig altan man kan gå ut och fånga lite dagsljus på. Och tacksam är jag också för den där dumburken som gått varm med en barnserie som heter Diego och Dora. Storfavoriten här hemma för lilla fröken.
 
Nu ska jag skrubba den allra första färskpotatisen för i år. Till det blir det sill, gräddfil och gräslök. Jordgubbar till dessert. Rena rama Midsommarmaten. Mums!
 
Kram Johanna


6 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken söt liten Sol i sommarklänning och hatt! Tråkigt med maginfluensa, men det brukar gå snabbt över på de små. Det låter gott med sommarmat.
Kram,
Regina

Helenas enkla vardag sa...

Nejmen så söt hon är och vilket gulligt namn! men supertråkigt med magsjuka, det önskar jag verkligen man kunde utrota. Så gott det lät med midsommarmat.
Kram och krya på er.
Helena

Casa of Mia sa...

Vilken sötnos och vilken underbar hatt, kram

Unknown sa...

Vilken underbar söt Sol i hatten!
Tänk vad tiden går fort!!
Hua för magsjuka!Här hemma har vi halsont, feber och hosta om vart annat..

Korgarna är ju fantastiska!!

Ha det gott!
Kram
Lottta

Mittgodastefinaste sa...

Så underbart söt hon är i den hatten! Hoppas att ni är friska nu.

Vilken fantastisk korg i ditt förra inlägg, båda två förresten men framförallt den stora, love it!

Kram Jenny

Marie maräng sa...

Vilken liten solstråle!

Usch.. magsjuka är verkligen inge vidare! Hoppas det inte blev för långvarigt!

Ha en fin start på veckan!
Kram Marie