söndag, mars 02, 2014

Bäddat för lyxkänsla

Något som jag verkligen fick inspiration till, när Anna och Carina var här och gjorde inredningsreportage tidigare i veckan, var att börja bädda min och Rickards säng på ett annorlunda sätt än jag brukar. Vardagsvis hinner jag knappt bädda sängen längre, utan det blir att jag "helgbäddar". Oftast slänger jag på mitt enkla vita bomullsöverkast och kastar på ett par kuddar. I fortsättningen ska jag gå in mer för bäddningen (på helgerna) och ösa på med kuddar i olika kulörer! Just nu går tonerna i vitt, grått och puderrosa.
 
Här kommer några bilder från helgens bäddning!
 


 
 
Hej på er! Hoppas att ni alla har haft en fin helg. Själv har jag varit tröttare än tröttast och därför har jag gjort inget mer än att umgås med mina barn. Rickard har jobbat. Idag kommer min svägerska på besök, hon har varit på Bali i 3 veckor och det ska bli kul att höra hur hon har haft det. I eftermiddag ska även Rickard spela innebandymatch och då ska vi heja på honom hela familjen. Ha det fint!
 
Kram Johanna


6 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vad fin bäddningen blev med mycket kuddar. Jag måste bädda sängen varje dag, annars blir jag på så dåligt humör m jag varit någonstans och kommer hem och det är obäddat. Carina och Anna var hos mig i somras också och gjorde poolreportage,jättekul.
Kram Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Spännande med reportage, så roligt och få besök av dom två.
Jättefint bäddat, det är så jag skulle vilja ha det.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Kan inte hålla mig för skratt .. men jag fick så mycket inspiration av Anna o Carina när de var hos mig! Just med bäddningen!! Vi bäddar varje dag men inte med någon direkt känsla har det varit.. nu är det både överkastet, mormors virkade överkast, kuddar o plädar!

Här hos Sandra
http://vintage-house.blogspot.se/ kan du föresten se hur hon har gjort lampan (28 februari).

Har du instagram Johanna??

Stor kram
Lotta

Villa Björkenäs Backen sa...

Spännande med reportaget.
Jag såg det ;)
Ska bli så kul att få se det sen.
Det får vi inte missa.
Så fint ni har ! Så fint bäddat.

Ha nu en fin kväll !

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så spännande! Då ser jag fram emot att se resultatet i tryck!!

Bäddningen är urfin!!

Hälsningar Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.