måndag, juni 24, 2013

En nyklippt...

...kille med nya kläder från Pomp de Lux!
 
 






 
 
Det var med lite sorg i hjärtat som jag tog fram sax och rakapparat idag för att göra sonen sommarfin i håret. Jag, och många med mig, älskar Livios hår. Det är nog det vackraste hår jag någonsin sett. Men! Han har haft löss i alldeles för många omgångar denna vinter/vår och det verkar som att lusägg sitter hårt som tusan. Samtidigt är hans hår så himla tjockt att det blir som om att han har en hjälm på huvudet. Varmt och svettigt med andra ord. Det är ju faktiskt "bara" hår och det växer ut igen!
 
Idag hämtade jag också ut ett paket på posten från Pomp de Lux. Där i fanns det lite smått och gott till både Livio och Sol, bland annat det som Livio har på sig på bilderna.
 
Nu blir det till att ta en kopp kaffe, är helt slut idag!
 
Kram Johanna


11 kommentarer:

Tina sa...

Inte bara nyklippt utan glad också!
Idag har jag fått mycket gjort till skillnad från igår, pju..

kramen

Marie sa...

Så söt han är och så fina kläder!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

mamma sa...

Mormors goaste och finaste kille. ÄLSKAR honom såå mycket.

Unknown sa...

Hej!
Men vad fin han är! Stor kille med snygg frisyr och fina kläder!
Det där med löss är ju såå jobbigt!
Kamma kamma o kamma..

Ha det gott!

Kram
Lotta

Hanna sa...

så fin.
Kram
HAnna

Nellie sa...

Gud vilken söting... oj jag menar snygging såklart ;) !Rekommenderar luskammen fr Nitfree. Funkar i både vått o torrt hår. Går att kamma sig/barnet lusfritt, utan att använda medel. Tar även äggen hur bra som helst. Sedan ett litet annorlunda tips kanske... I lustider kan man faktiskt tvätta barnens hår med hundschampoo som verkar förebyggande för loppor o löss. Hundar är mer känsliga i sin hårbotten än människor så det är inte farligt.

Bettan sa...

Vilket härligt litet charmtroll! Så fin! :)

Tack för fina hälsningen!
Kram Bettan

Hannis sa...

Så söt!
Vilken charmör=))

Hoppas att du har fina dagar/Kram Hannis

Mittgodastefinaste sa...

Så gudomligt söt han är din lille pojke!

Pomp har underbara kläder, såg att 50 procent startade idag!

Ha en fin kväll vännen!

Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Alltså, även jag blir ju sugen på att klippa mig så! Härlig frilla!

Fint o Fult sa...

Han är ju så alldeles otroligt fin! Och glad! Kram Monica