torsdag, juni 13, 2013

Den lilla sak...

...som fick följa med mig hem från helgens tripp, var inget mindre än en vacker gammal hattask! Jag har länge velat ha en men har helt enkelt inte funnit den rätta, förrän denna vackra hattask kom i min väg.
 
 




 
 
Visst är den fin?! Jag kan redan se framför mig vart och på vad den ska "ligga" i nya radhuset.
 
Igår hände det något roligt. Rektorn, från den skola vars tjänst jag allra helst vill ha av alla de tjänster jag sökt, ringde mig och talade om att jobbet var mitt om jag ville ha det! Självklart ville jag det. Så den 5:e augusti börjar jag arbeta som lärare i en förskoleklass på en skola som ligger 2 minuters promenadväg från dit vi ska flytta. Inte nog med det så är skolan med på listan över de allra bästa skolorna i hela Sverige. Det känns verkligen kanonkul och att slippa pendla till jobbet är helt underbart, tänk vilken tid man sparar på det!
 
Ha en finfin torsdag mina fina bloggvänner!
 
Kram Johanna


2 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Stort Grattis till tjänsten, verkligen kul för dig. Kan man se den listan någonstans?
Fin hattask.
Kram Helena

Bettan sa...

Men ååå så härligt! Grattis vännen!! :) Hoppas verkligen att lite lycka kommer in hos oss med snart! ;) Att ha fyra jobb är ingen höjdare! Är så trött på att pendla hit och dit! En stor nackdel med att bo på landet: Är att jobb växer inte på träd precis!!! he he! ;) Vilka härliga bilder du bjussar på, både på den fina hattasken och i förra inlägget! Wow säger jag bara!!! :)

Du har så rätt, jag har inte gått in närmare på varför vi mår som vi gör här hemma! Men som jag berättat så är det cancer i familjen som härjar! Den här gången makens älskade pappa!! Efter många veckors provtagningar så har man nu kommit fram till att inget går att göra!! Är det inte typiskt!! Och som gräddet på moset har jag och maken fått lagt ner 5 års kämpande om ett till barn! Men just nu är jag bara så lycklig över att vi fått vårt mirakel Max! :) Det är ju inte alla som får ens ett barn tillsammans! Så vi är ändå lyckligt lottade! :) och nånstans måste jag ändå våga hoppas på att efter regn kommer solsken!!! Hoppet är det sista som dör som sagt! Även för makens pappa ;)

Nu ska jag vända mig åt dagens jobb och hoppas att denna dag blir bättre för gårdagen var hemsk! Väntade in rosor till en brudbukett men dessa dök aldrig upp!!! Hittades till slut på 2 andra butiker! Men vad gör det om 100 år! Ha ha!

Ha en fin dag vännen!
Kram Bettan