lördag, juni 08, 2013

Äntligen blev det...

...en tur till min favoritbutik i Ljungkile! En ting fick följa med mig hem idag och en del större ting är beställda och dem kommer jag och Rickard hämta i juli någon gång. Jag är så himla nöjd och glad över detta!
 
 
Visar er några bilder från "utedelen" i underbara Kärrstegens Gård på Berg.
 
 

 Sol och hennes pappa fikar

 Vindruvor är gott
 

 Fikamys!

 En bild på självaste bloggerskan. Det är nog första gången sedan bloggen startade för över två år sedan.

 Det fanns många "aja-baja" ting för en liten tjej att titta och känna på

 De där två små stolarna blev jag tokkär i!

 Denna träpall var heller inte helt fel
 

 En underbar gammal gunghäst

 Hur snygg var inte denna bänken då?!

 Underbara vintagemöbler till salu överallt!
 

 I bakgrunden skymtar ni "innedelen"

Coola röda detaljer!
 
 
Hej på er alla mina bloggvänner! Hur har ni det i härliga sommarlandet? Bra hoppas jag. Själv har det varit en oerhörd tuff vecka här hemma. Sol har nämligen varit magsjuk hela veckan. Idag är hon inne på sin sjätte dag och det verkar som att det möjligtvis håller på att vända. Det har varit helt fruktansvärt synd om henne, hon har inte fått behålla någonting och det har lett till att hon har gått ner 1,5 kilo. Ganska mycket på en liten kropp. På den tredje dagen fick det bli en tur till barnakuten och där visade det sig att hon var smått uttorkad och att vi behövde få i henne 15 ml vätskeersättning var femte minut. Så det är vad jag har gjort denna vecka. Tvingat i vätskeersättning, torkat upp mängdvis med spy, tvättat kilovis med kläder, handdukar och sängkläder. Jag har mer eller mindre levt med en väldigt sjuk liten tjej i famnen. Emellanåt har hennes pappa fått hålla men för det mesta är det bara hennes mamma som har gällt. Sova kommer jag knappt ihåg hur det känns att göra! Men som sagt, idag lämnade vi storebror hos mormor och morfar och åkte ut en liten sväng. Det var skönt att komma från husets väggar en stund. Nu hoppas vi på att hon sakta men säkert blir sitt energifulla jag igen.
 
Önskar er alla en fin lördagseftermiddag och kväll!
 
Kram Johanna

8 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Hallå!!
Å så synd om lilla gulleSol!! Så hemskt när de små blir dåliga... man vet inte vad man ska göra!!
Vad kul att se dig... å så mysigt det verkar vara där!!
Förstår att du förälskade dig alla finfina saker där ;)
Ha en härlig fortsättning på helgen.
Kramar Anetthe

Fint o Fult sa...

Oj vad du har kikat på en massa finheter! Förstår att det följde med några grejer hem :)
Och vad kul att få se bloggerskan själv :)
Krama om den där lilla Solen och hoppas hon äntligen blir frisk nu, stackars tjejen!
Kram Monica

Hannis sa...

Hej där sötnos!
Så kul att få se en bild på fina du!

Stackars, stackars liten.
Hoppas att det vänder nu så hon får bli frisk och pigg igen.

Kram Hannis

Ps. Många fina saker på dina bilder!

Johanna Stålros sa...

Jag håller med ovanstående kul att få se bilder på dig och din fina familj;) Och vilket härligt ställe. Kram

Mittgodastefinaste sa...

Men gud vilken butik! Ge mig ett släp och en miljon!

De där stolarna håller jag med om de var underbara, jag förstår att du är nöjd!

Stackars lilla Sol, vilken tur att hon är piggare. Otroligt lång magsjuka.

Så fick man se hur snygg du är då!

Kram Jenny

Amelie sa...

Så fina bilder!
Önskar dig en fin kväll.

Missa inte min flyttrea i butiken. 50% på nästan hela sortimentet.

www.WinckVintage.com

// Amelie

Marie maräng sa...

Vilket stället med massor av guldkorn!

Fin bild på dig :)

Stackars liten.. hoppas hon är piggare nu och att du fått sova och återhämta dig också.

Önskar dig en skön vecka!
Kram Marie

Unknown sa...

Stackars Sol!!
Hoppas att hon är bättre nu!

Jisses vad många fina saker!!!
Skulle ju vilja köpa nästan allt!!

Ha det gott!

Kram
Lotta