tisdag, juni 18, 2013

Ända sedan min...

...alldeles egna lilla prinsessa föddes för nästan exakt 20 månader sedan har jag spanat in dessa förvaringsaskar! Men det är först nu, när hon ska få ett eget rum, som det kändes ok att köpa dem. Idag hämtade jag ut dem på posten och jag längtar tills de kommer få en plats i Sols nya rum.
 
 






 
 
Det är många av er som fixar och donar med era uteplatser/altaner/trädgårdar. Ni gör så himla fint och jag tycker verkligen att det är jättekul och inspirerande att se. Själv har jag också en altan på nästan 40 kvadratmeter som jag älskar. Dock känner jag att det inte finns så mycket att göra med den, eller på den heller för den delen. Just nu rymmer den ett mindre lekhus till barnen, en ganska stor uppblåsbar pool, en förvaringslåda för leksaker, en gasolgrill och en trädgårdsgrupp med tillhörande parasoll. Sedan är det också cyklar, dockvagn, trampebil, Bobbycars, sparkcykel och inlines som trängs om en plats på altanen under dagen då de används flitigt innan de åker in i cykelrummet och källaren för natten. Den enda blomman som finns är en vit Mårbackapelargon och den står i en kruka på altanbordet. Det kommer utan tvekan bli ett och annat inlägg från vårt "altanhäng" under sommaren, men inte i samma utsträckning som hos många av er andra. Jag får komma igen nästa vår och sommar då jag kommer ha betydligt större altan, rabatter och gräsmatta.
 
Kram Johanna


9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så har vi haft på altan och i uterum också, det är några år när det inte blir så stajlat, men roligt på ett annat sätt. Jättesöta askar, jag gillar rosa också.
Kramar
AnnaMaria

Mittgodastefinaste sa...

De är ljuvliga! De där hattaskarna, Ärtan har två prickiga såna små resväskor fast i ljusblått på sitt rum.

Jag har inte alls hunnit göra sommarfint på vår altan, planterade ett citronträd i en zinkkruka förra veckan som jag hittade på Coop när jag drog runt matvagnen. Jag fick knappt in det i bilen så stort var det. Hoppas kunna hålla liv i det!

Kram Jenny

Anonym sa...

Söta askar! Önskar dig en trevlig midsommar!

Anonym sa...

TinaTheShed skulle det stå också...

Fint o Fult sa...

Grattis till nya jobbet!!!! Låter ju helt fantastiskt bra, vad mycket nytt kul som händer för dig den här sommaren :)
Och hattasken var underbar... Och de finfina askarna till lilla Sols rum! Härligt med alla nya rum som skall fixas o möbleras :)
All lycka till dig med både nytt jobb och bostad, kramar Monica

Marie maräng sa...

Superfina!

Önskar dig en härlig midsommar helg!
Kram Marie

Marie sa...

De är jättesöta de där askarna!

Jag har inte hunnit greja på våran altan alls som jag hade planerat, får väl bli nästa år istället.

Trevlig Midsommar!
Kram Marie

Unknown sa...

Underbara förvaringsboxar Johanna!

Önskar dig en fin Midsommarafton!

Kram
Lotta

Hanna sa...

verkligen fina askar.
Kram
Hanna