torsdag, mars 28, 2013

Vid min vask...

...i köket ser det ut såhär!


 Porslinsdiskho från Ikea, jag älskar den!

 Både diskmedel och tvål vill jag ha i köket!

 Diskborsten är från Iris hantverk. Jag köpte den för snart ett år sedan och den ser fortfarande ut som ny. Basilikan är köpt idag och är en av huvudingredienserna i dagens middag!

 Här skymtar ni hörnet på ett av mina absoluta loppisfynd här hemma, nämligen en coca-cola träback som lilla diskstället står i!
Om jag hade fått bestämma hade jag velat byta ut kranen, men drömkranen får vänta till kommande kök som min käre sambo ska bygga till mig (han har faktiskt lovat). Nu måste vi bara hitta lägenheten/radhuset/huset som ska bli vårt kommande hem, och det är lättare sagt än gjort!


Hur har ni det nu i påsktider? Har ni påskpyntat mycket eller tar ni påsken med ro? Här hemma blir det ett påskris, ett litet påskägg och eventuellt en fjäderkrans som jag spanade in i den lokala blomsterbutiken på torget förut. 

Tusen tack för era examensgratulationer!

Kram Johanna

9 kommentarer:

kråke sa...

Så fint ni har det!:)) Kram på dig Johanna och tack för rara ord som gör mig så glad:)))) Ha nu en riktigt härlig påsk:))))

Kråke

Hannis sa...

Så fräscht det ser ut!!
Jättefint!

Det blir inte mycket påskpynt här.
Hade tänk men prioriterade bort det för annat.
Det får bli som det blir helt enkelt=))

Hoppas att du får en fin påsk/Kram Hannis

Fint o Fult sa...

Vad fint, måste vara mycket roligare att diska när det är så snyggt! Och vad fiffigt med diskstället i lådan!!!
Här är inte så mycket påskfixat men det skall ätas ägg iallafall, både hönsägg och godisägg :)
Ha en Glad Påsk på dig, kram Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Tack för din hälsning. Kul att du tittar in hos mig.

Här hemma blir det inte så mkt påskpynt, bara lite. Vi åker till landet över påsken.

Jag älskar oxå den fina diskhon. Den står på inköpslistan då vi skall renovera vårt lantställe.

Glad påsk!
Monica

Anonym sa...

Glad Påsk önskar jag dig också! TinaTheShed

Lantligt i smultronbacken sa...

Här ska det också vara både diskmedel och tvål i köket trots att det inte alls är bra egentligen. Men men, lite skit rensar magen och vi driver ju inte någon restaurang direkt:))

Glad Påsk

Kram Teres

Ester sa...

Så fräscht ni har det! Jag önskar dig en underbar påskhelg! Varm kram Ester

Vit dröm sa...

Här hemma tar vi påsken med ro, har pyntat med ETT ägg, så sparsmakat minst sagt ;)
Ha en härlig påsk fina du!
Kram Anna

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska en Glad Påsk.
Kram
Hanna