onsdag, mars 13, 2013

Lite färg i...


...vardagsrummet i form av fjärilsplansch från Ikea!


Återigen är jag lite trög av mig, förra året såg man fjärilar överallt men då nappade jag inte på det. Men nu, ett år senare, blev jag riktigt sugen på Ikeas stora fina fjärilsplansch. Så när sambon och barnen chillade på Ikea i början på veckan kunde jag inte låta bli att be dem köpa den åt mig. Ett kanonpris tycker jag, 99 kronor. Den fick en plats i favorithörnan, på väggen bakom fåtöljen. Min kära gamla stege har fått en ny plats i vardagsrummet. Vilken det blev visar jag er en annan dag. 

 
 



 
 
 
Hej fina bloggvänner! Vad kul att ni tyckte om min vackra bukett med ranunkler som jag visade er i mitt förra inlägg. Man kan verkligen aldrig få nog av dessa underbara blommor.
  
På fotpallen ser ni en rund sammetskudde som går i en smutsrosa ton. Jag rotade fram den ur mina gömmor.  Nu funderar jag på att antingen köra på smutsrosa eller dimgrönt i vardagsrummet i vår/sommar. Jag har hittat superfina kuddar från Madame Stoltz som just går i dessa färger. Hm, är allt lite sugen på grönt som alltid varit min favoritfärg. Vi får se, vi får se...
 
Nu blir det att packa mig och barnen ut i solen (och tyvärr ligger det ett tunt täcke snö på backen också).
 
Kram Johanna


8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fint den sitter dr;) Ha en fin dag. Kram

Unknown sa...

Perfekt! Hur fint som helst verkligen =))
Ja men jag sa ju det, smutsrosa, helt rätt hos dig. Åh vad du har det fint gumman!

Syns på lördag!
Besos

Linda sa...

Jag tycker att det blev toppenbra med planschen där. Fint!

Kram Linda

Hannis sa...

Tycker hela hörnan ser mysigt ut!
Gillar fjärilar jag, stod och tittade på den där och nu ångrar jag mig i vanlig ordning att jag inte köpte den=))

Kram Hannis

Mittgodastefinaste sa...

Vilka fina milda färger det var på den, jag tycker den passar bra där!

Jag har också spanat in den, såg den i sköna hem!

Kram Jenny

Anonym sa...

Så fint! Gillar golvet! :)

Kram Jenny

Ester sa...

Den har jag också kollat på, men ännu inte köpt. Ser nu att jag skulle gjort det :) Den pryder din väg utomordentligt.
Kram Ester

Unknown sa...

Hej!
Planschen passar utmärkt där bakom fotöljen och matchar skåpet så bra!!
Kudden var superfin!!

Ha det gott!
Kram
Lotta