måndag, september 03, 2012

Igår blev det...

...en liten loppisrunda igen! Denna gången blev det ett par loppisar i Alingsåstrakten som vi besökte innan vi skulle äta middag hos svärfar. Fyra finfina fynd blev det och två gamla fönster. Ett av fynden visar jag er idag och vad jag skall ha de två gamla fönstren till, det får vara en hemlighet ett litet tag:)






 

En härligt vacker korg med fina små plåtdetaljer blev min för 70 kronor! Just nu står den på golvet i vardagsrummet bredvid TV skänken och är tom. Kanske blir det förvaring för mina inredningstidningar, eller så blir det förvaring för plädar och filtar. Passar bra lagom till hösten då man kurar ihop sig i soffan med en gosig filt. 

När Rickard kommer hem från jobbet bär det av till Ikea för att provligga något som troligen kommer köpas inom snar framtid:)

Ha en fin start på veckan bonitas!

Kram Johanna 


14 kommentarer:

Hemmavid sa...

Hejsan!

Vilka härliga skyltar du har på väggen! Me like!

Korgen blir nog väldigt användbar till höstens alla filtar och plädar skulle jag tro!

Ha en jättefin måndag eftermiddag och kväll.
Kramen Jenny

Vit dröm sa...

Men vilken fin korg, passar ju perfekt till både tidningar eller filtar :)
Kul med IKEA, sj ska jag snart dra iväg å träna.
Ha en fin em/kväll!
Kram Anna

Hannis sa...

Den var fin!
Sen bara tokgillar jag dina skyltar på väggen.
Coolt som 17 (tror jag har sagt det förut men vissa saker kan man tjata om)

Kram Hannis

Clara Malvina sa...

Åh det lät gott med mustig höstgryta med kantareller!!
Vilken superfin korg du fyndade på loppisen. Tycker det är så fint att dekorera med korgar hemma, dem kan man ha så bra användning för. Till filtar, tidningar m.m.m.
Ha en fortsatt trevlig måndag!
Kramar Clara

Unknown sa...

Jättefin korg!
Kan det bli ett litet växthus av fönstrena tro? Kanske jag tänker bara för att jag själv har det i tankarna..

Puss i kram

VintageBakery sa...

Ska bli spännande att se vad du ska göra av fönstret, och vilken snygg korg. Hoppas familjen haft en härlig helg

Kramar M

Ann-Catrin sa...

Oj vilket fint loppisfynd.. såna där korgar kan man verklogen inte ha för mycket av..
så många användningsområden och fint!

Får se vad provliggandet fick för resultat!!

Kram kram
Ann-Catrin

Johanna Stålros sa...

FIN!!!! Hoppas provliggningen blir till belåtenhet;) Kramar

Lilla Majken sa...

Vad fin korg, alltid användbart med korgar när man har en massa leksaker i huset. Vilka snygga lådor i inlägget nedan.

Kram Therese

Tina sa...

Jättefint fynd!
Det är så snyggt att blanda/bryta med träfärg i allt det vita!

kram

Winter to be... sa...

Meen vilken fin blogg du har och vilket vacker hem. Här känner jag att jag kommer att trivas...hihi.
Ha det gott!
//Hanna

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Den var kjempefin, vennen :) Perfekt til interiørmagasiner eller herlige varme gode pledd :) Og såå fine de skiltene på veggen var :) Et nydelig hjem du har, vennen :)

Håper dere hadde en fin tur på Ikea, og at dere fant det dere ville ha :) Og litt til også ) Blir som regel alltid det på Ikea ;)

Ha en fin uke, fine vennen :)
Klemmer og koser Lisa :)

Bettan sa...

Nu blev jag riktigt riktigt nyfiken! :) Korgen är så fin!!! Jag vill också vara mammaledig och kunna åka på loppisar! :) Och Ikea håller jag på att längta ihjäl mig efter!! :))

Ha det bäst! :)

Kram Bettan

Madame Edith sa...

Snyggt!! Vad spännande att få se vad du ska använda fönsterna till. Själv är jag lite "fönstertokig" :)

Ha det gott, kram M