söndag, juli 29, 2012

Dagens lilla...

...skörd som Livio drog upp från mammas och pappas trädgårdsland tänkte jag visa er idag! Väldigt små och krokiga morötter och potatisen likaså. Rödbetorna däremot var stora och fina:)






Jag skall nog dela de små skönheterna och strö lite salt över dem och sist lite olja och sedan in i ugnen. Det blir nog gott, eller vad tror ni?

Igår var jag och Rickard på bröllop, det var vackert och maten var supergod. Då det var barn med på bröllopet blev det inte direkt någon fest, så vid 20 tiden bestämde vi oss för att åka hem till mina föräldrar där våra små fanns:) Det var första gången som de passade Sol en hel dag, innan har de endast varit ett par timmar och bara vid några enstaka tillfällen. Själv var det andra gången jag var borta från Sol en hel dag så det kändes lite ovant, men väldigt skönt att få äta i fred om inte annat:) Livio älskar att vara hos sin mormor och morfar så honom vet jag att jag inte behöver oroa mig för. Dags att återgå till sysslorna så ni får ha en fortsatt toppensöndag!

Kram Johanna

10 kommentarer:

Hannis sa...

Låter gott!
Och alldeles ljuvliga bilder!
Den sista bilden blev en favorit.

Kram Hannis

Tina sa...

Vilka fina grönsaker!
Mina tog sig inte alls, får satsa på nytt till nästa år..

kramen

Unknown sa...

Fy tusan vad gott!!
Gött för dig med ett litet bubbelrus igår ;)

Kram kram

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina bilder, och sååå gott med egna grönsaker!

Måste passa på att säga att dina barn är så otroligt söta..<3

Kraaaam
Mia

Fint o Fult sa...

Va gott med egna små grödor från landet, rödbetorna ser ju jättefina ut!
Och korgen dom ligger i var inte dum den heller :)
Kram Monica

Fint o Fult sa...

Och snygg header! Bilderna är verkligen superfina (knivarna med ballongskaft från gammal fransk är en riktig favorit)!!!
Kram

kråke sa...

Ljuvliga bilder, härligt med egen skörd:)) Superfin header oxå:))

Kram på dig och mysig vecka!

kråke

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej Johanna!
Finns inget bättre än nyskördade primörer!
Vilket härligt kort på din morfar och mormor med barnen! Jag och min mormor stod varandra rätt så nära, är glad för alla minnen från henne.
Ha en fin dag!
Kram camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där tror jag smakade väldigt gott, och att
det är egenodlat gör det ännu godare.
Roligt med sommarbröllop.
Kramar
AnnaMaria

Bettan sa...

Lyx på hög nivå! Och vad gott!! :)
Har också haft en skön helg till slut! :))
Önskar dig en fin dag med! :)

Kram Bettan