onsdag, mars 02, 2011

1946...
Mina föräldrar skall, liksom oss, bygga nytt kök och de bor i ett hus där vinden ligger ovanför köket. Min sambo skulle kolla lite med ventilationen uppe på vinden och hittade dessa gamla tidningsark under några brädor. Det är en GP från 1946 och det var väldigt intressant att läsa om vad folk annonserade om på den tiden.




 I många annonser står det att: flickor sökes för hjälp med sysslor i hemmet. Det är även en del kontaktannonser där män söker kvinnligt sällskap. Vad kan man säga, Sverige har inte ändrats så mycket på 60 år kanske!?! 




Idag är jag fortfarande hemma och kurerar mig, febern vill inte riktigt ge med sig och min hosta är riktigt hemsk. Men men, idag har jag kunnat äta frukost i alla fall, alltid något;)


Nu skall jag kolla skid VM och dricka lite te:)


Kram Johanna

6 kommentarer:

Unknown sa...

Usch stackars dig som är sjuk, hoppas du blir kry snart så vi kan ses =)
Vad kul att tidtabellen för ångbåten som gick mellan Hönö och stan var med i den gamla tidningen, den har jag aldrig åkt, men pappa =)

Kramis

Tina sa...

Din stackare, hoppas att det vänder snart. Jag hittade också ett par gamla blad bakom en spegel förra veckan. Känns lite andäktigt, tycker jag. Så länge sedan och en massa nostalgi.

krya på dig kram, Tina

The House of Antoinette sa...

Du får krya på dig - inge kul med feber. Juniors har gett med sig men han är fortfarande väldigt seg...jag har aldrig varit med om att han sovit så mycket som dessa dagar...

Vad häftigt med de gamla tidningarna - spar dem och gör ngt kul av dem...

Sköt om dig, kram Anette

rustik charm sa...

Usch då, inte kul att va sjuk...Kul med gamla tidningsutklipp.

Då såg du när damerna fick guld igår, sååå härligt:)

Ha en fin dag, krya på dig.
Kram Kristina

Tina sa...

Så jättespännande med ett renoveringsobjekt!
Du flyttar väl inte från stan?!
Jag gjorde just en ny header med gamla bilder, får den inte att komma längre ner, förbaskat också..har hämtat hem lite nya fonter men kan inte FATTA hur jag ska få dem till bloggen!
Gahh, så irriterande..

KRAM ändå..

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej igen!
Här har jag missat en del. Bloggpauser gör lätt att det blir så...
Läckra spiklådor iaf, och lyktan i förra inlägget är himla snygg.

Det är väl så, att de mänskliga behoven är de samma idag som för 60 år sedan. Och troligen också de samma som för 200 så sedan. ;-)

Krya på dig!