fredag, februari 04, 2011

FREDAG...
Så var det fredag igen! Dagarna flyger iväg trots detta gråa tråkiga väder som tar mycket av energin jag har. Men men, denna vecka är en speciell vecka för mig och min lilla familj. Vi har nämligen köpt en lägenhet! Det är i stort sett klart, bara lite pappersarbete kvar att göra:) Detta är något som har hänt ganska plötsligt men det känns rätt, trots att lägenheten ligger i ett område ganska långt från där vi bor idag.

Lägenheten vi skall flytta till behöver totalrenoveras och det är något som skall bli så kul (och arbetsamt) att få göra! Så det som upptar min tid på kvällar då lillen har somnat och plugget är gjort är att kolla kök (ler). Det finns hur många fina kök som helst som inspirerar mig och jag tycker så mycket är fint att det är svårt att riktigt bestämma sig för hur man vill ha det. Det finns ju även begränsningar att ta hänsyn till, såsom ekonomi och storleken på köket. Min dröm om att en dag bo i ett mysigt hus lever kvar, denna lägenhet blir ett mellanstopp på vägen dit... Det jag vet i alla fall är att det kommer bli ett vitt, lantligt, shabby chic kök med industri & vintage detaljer.




Alla bilder ovan kommer från husochrum.blogspot.com











alla bilder ovan kommer från www.skonahem.se


www.decoria.se

www.blogg.aftonbladet.se


Det finns oändligt många fina kök, dessa kök som jag har visat i detta inlägg är några som inspirerar mig.

Ha en fin fredag!
Kram J

Inga kommentarer: